Är du som jag, tar tecken som vi ser, på allvar./Are you like me, take the signs that we see, seriously.


Sista månaderna har jag haft fullt upp så en del saker har fått vänta och egentligen hade jag behövt vila för jag är väldigt trött.Men nu har jag ett par dagar då det är rätt lugnt så jag tänkta ta tag i en del av det som behöver göras. 

The last few months I have been busy so some things have had to wait and I really needed to rest because I am very tired.
But now I have a couple of days when it's quite calm so I'm going to grab some of what needs to be done.

 

 

Det var ett tag sedan som jag städade så i morse tvättade jag ett par fönster och så var det dags att dammsuga och tvätta av golven fast jag egentligen inte hade någon lust. Och jag brukar alltid skaka ur dammet ur moppen så det gjorde som vanligt och vad hände, jo den sönder.


It was a while ago that I cleaned so this morning I washed a couple of windows and then it was time to vacuum and wash the floors even though I really had no desire. And I always shake the dust out of the mop so it did as usual and what happened, well it broke.

 

 


Det tog jag direkt som ett tecken på att det är nog bättre att vila så gå ut och sätt dig ett tag i ditt var dags rum. Du kan sitta och se ut eller in genom ditt fönster och fantisera eller meditera eller varför inte bara göra ingenting. Så jag gjorde mig i ordning, kokade kaffe för att sedan bara njuta av dagen.

 

I took it immediately as a sign that it is probably better to rest so go out and sit for a while in your everyday room. You can sit and look out or in through your window and fantasize or meditate or why not just do nothing. So I got ready, made coffee and then just enjoyed the day.

Precis när jag går ut genom dörren så började det att regna och lite regn är bra tänkte jag men ja ni kan ju se själva.

Just when I walk out the door it started to rain and a little rain is good I thought but yes you can see for yourself.




Regn är härligt och även renande att vara i men jag drar en gräns vid åska och blixtrar….

Rain is wonderful and also cleansing to be in but I draw a line at thunder and flash….

 Så även fast jag vet och vilket jag ofta säger till mina klienter, ta det lugnt, ta hand om dig själv, så gör jag det inte alltid, men man är ju bara en människa. Men när man får så här tydliga tecken, så ja, finns inget att tillägga om det ..när jag skrivit färdigt detta tänker jag ta det riktigt lugnt lägga mig på sängen och läsa en god bok. 

Fast så blev det inte heller jag började istället att leka med vatten och här ser ni resultatet av det… my playground...

So even though I know and what I often say to my clients, take it easy, take care of yourself, I do not always do it, but you are just a human being. But when you get such clear signs, so yes, there is nothing to add about it ..when I have finished writing this I intend to take it easy to lie down on the bed and read a good book.

 But that did not happen either, I instead started playing with water and here you see the result of it… min lekplats ...


 


Så att lyssna till sin inre röst och göra vad den ber om är bland det viktigaste som finns och nu hör jag den säga till mig att ska jag skärpa till mig... Nu har det slutat regna så nu tänker jag tänker jag gå ut och sätta mig vid mitt fönster och läsa med mitt kaffe..... jag önskar er en underbar kväll ..

So listening to our inner voice and doing what it asks for is among the most important things there is and now I hear it tell me that I should sharpen up...Now it has stopped raining so now I think I intend to go out and sit by my window and read with my coffee .... I wish you a wonderful evening ..



Med ljus och kärlek/With light and love Ellinor
 
This is my website;
www.theoakleaf.se

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sommarsolstånd/Summer solstice and World Peace and Prayer day...

I am buzzzzyyy.....

Hur tänkte du nu lilla snigel?/How did you think now little snail?